Dag 1

1kommentarer

Detox huvudsyfte är rensning av gifter och ohälsosamma bakterier I kroppen.
 
Men detox har flera välgörande effekter:

• Svullnader går ner eller försvinner.
• Du blir piggare, får klarare tankar och minns bättre. 
• Det minskar eller tar bort förkylning och allergi.
• Humöret blir jämnare.
• Huden blir mjukare, mindre torr och smidig.
• Det ger starkare hår och naglar. 
• Det minimerar eller eliminerar problem med gaser, magont och svullen buk.
• Det minskar smärta och ledvärk eftersom inflammationen minskar.
 
Det finns olika metoder och långvarigheter, så jag har själv byggt ihop min egen variant. Vilket innebär att det blir av den enklare sorten, med tanke på att det är första gången jag provar. Har även fått med mig Linn i detta projekt, allt är roligare när man är två:)
 
Ska försöka att uppdatera dagens måltider varje dag.
 
Dag 1
 
Direkt när jag vaknade drack jag ett glas med citronvatten.
 
Slarvade med frukost och mellanmål idag, så lunchen blev min första måltid.
 
Lunch:
Smal tomatsoppa med linser och sötpotatis. Rekommenderar jag verkligen, detox-kur eller ej!
Använde mig av Renee Voltaires lantbuljong och organisk kokosmjölk istället för light-versionen.
 
Mellanmål:
Smoothie, 1 banan, 1 apelsin, 3 dl Soygurt.
 
Middag:
Blandade bönor, kikärter, tomater, lök, vitlök, ingefära, vatten och sichuanpeppar.
Stekte lök och ingefära, tillsatte sedan resterande ingredienser och lät koka en stund, smaksätt med sichuanpeppar.

Mellanmål:
Soygurt jordgubb, hallon, osaltade nötter, krossade linnfrön och gojibär.

1 kommentarer

Tessosan

01 May 2013 16:30

Ska bli spännande att höra hur det har gått sen när du är klar, hur du mår och hur det påverkat dig/din hälsa. Om du känner markant skillnad vill jag absolut också prova!

Svar: Uppdaterar läget imorgon(:
kang.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej