Say cheese!

1kommentarer

Trotts att huvudtanken med denna bloggen är hälsa, så kommer jag aldrig lägga upp en fasad eller hymla med sanningen:
-Jag äälskar pizza, kebab, chilicheese, snacks och i princip allt som innehåller ost.
-Att se mig skutta av glädje till träningen händer väldigt sällan(däremot kommer glädjen alltid i efterhand).
-För det mesta föredrar jag festkvällar med mycket vin framför en lugn kväll framför tvn.

MEN, mitt intresse för hälsa är heller ingen fasad, jag tycker det är spännande och givande att lära mig om mat och dess effekt på människan. Sen är det även utmanande och kul att hitta goda maträtter som gör mig till en sund person och får mig att må bra.
Så mitt syfte är enbart att inspirera, både mig själv och andra med dålig självdisciplin:P
Tro på dig själv! Självdisciplinen kan växa! Det har den gjort för mig:)

 I <3 Food... 

  

Jag tycker aldrig att man ska utesluta någon mat helt och hållet. Men ha i åtanke att vi har faktiskt bara en kropp, och den ska vi leva med i resten av våra liv!  Så snälla förstör inte den med onödiga sjukdomar som vi faktiskt kan motverka! 

Hälsa innefattar inte bara mat, utan även ekologiskt och sättet vi tänker, men mer om det i ett annat inlägg:)

1 kommentarer

Tessosan

22 Apr 2013 18:38

Väl talat!

Svar: Tack(:
kang.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej