Quesadillas

1kommentarer

När jag bodde i Shanghai var ett av mina favoritställen Zapatas,
en mexikansk restaurang där dem bla serverade quesadillas, vilket jag älskade!
Idag testade jag Jamie Olivers recept på just denna rätt, och med lite småändringar så lyckades jag komma så nära Zapatas-quesadillasen som jag någonsin gjort!(:


Ingredienser 2 pers
 
 
Guacamole
 
2 tomater
1 liten röd chili
2 avokado
½ salladslök
koriander
limesaft
havssalt
peppar
 
Kärna ur och hacka både tomaterna och chilin. Hacka avokadon och salladslöken.
Ta en handfull koriander och mixa allt tillsammans i en mixer.
Krydda med salt, peppar och lime-juice.
 
 
Quesadillas
 
valfri riven ost, ca 2dl
mozzarella, halv
1 schalottenlök
5 svarta oliver
koriander
½ röd paprika
1 liten röd chili
4 tortillabröd (jag använde medium-storlek)
 
Hacka alla ingedienser och blanda ihop i en skål.
Värm upp ett stekjärn till medelvärme. Lägg sedan ett tortillabrö, lägg på halva fyllningen,
och toppa sedan med ännu ett tortillabröd.
Stek ungefär 1-2 minuter på varje sida, det är klart när osten har smällt.
Upprepa en gång till med de resterande ingredienserna.
 
Servera även med taco-stekt nötfärs, creme fraiche och valfri grönsak.



 
 
 
 

1 kommentarer

Tessosan

22 Apr 2013 18:39

Ska bli så spännande att smaka på torsdag! :)

Svar: Hur ska vi orka äta allt gott? Det är den stora frågan!
kang.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej